Pomorski transport kljubuje koronavirusu

Ukrepi za preprečevanje širjenja epidemije COVID-19 so močno vplivali na vse vrste transporta blaga. V nebo so le v nekaj tednih poskočile cene letalskega transporta, železniški promet je prevzel velik delež prevoza pošiljk, najmanj so pravzaprav omenjeni ukrepi vplivali na kontejnerski prevoz po morju. Tudi v času najstrožjih ukrepov so pošiljke različnega blaga iz Kitajske varno pripotovale v Evropo. Prav Kitajska ima namreč kar sedem od desetih najbolj obremenjenih kontejnerskih pristanišč na svetu.
 

Transport blaga po morju običajno obsega kompletne (FCL) kontejnerske pošiljke ali zbirne in delne (LCL) kontejnerske pošiljke. Tovor lahko pripotuje na vse celine sveta na osnovi ladijskega prevoza pristanišče-pristanišče ali intermodalnega prevoza od vrat do vrat. Po morju potujejo tako generalni tovori, nevarni tovori, hitro-pokvarljivi tovori in izven-gabaritni projektni tovori. Ladijski transport je najbolj učinkovit tudi za najtežje in tehnično težje izvedljive prevoze. Tehničnih omejitev pri uporabi kontejnerjev skorajda ni, zato je takšna oblika transporta primerna tudi za tiste vrste tovora, ki potrebujejo posebno obravnavo zaradi dimenzij in/ali teže.
 

Ladijski kontejner oziroma skladiščni kontejner je univerzalen tudi zato, ker lahko opravlja mnogo drugih logističnih nalog. Namenjen je tako skladiščenju kot transportu različnega tovora. Prevoz kontejnerjev je mogoč tako po cesti kot po železniških tirih, z ladjo ali letalom, še bolj bistveno pa je to, da prav s kombinacijo teh sredstev vselej najdemo najbolj optimalno transportno pot do cilja. Nič nenavadnega torej, da je času strogih ukrepov zaradi preprečevanja širjenja epidemije, najuspešneje kljuboval prav pomorski kontejnerski transport.
 

Tudi Luka Koper je s pomočjo hitrih in učinkovitih ukrepov zajezila širjenje virusa tako, da koprsko pristanišče v primerjavi z drugimi transportnimi potmi v državi, ni predstavljalo večjega tveganja. Vsaka ladja mora pred vplutjem v pristanišče izpolniti pomorsko zdravstveno izjavo. Šele s to izjavo dobi dovoljenje za vplutje. Če obstaja nevarnost okuženih oseb na ladji, ki želi v koprsko pristanišče, je ta deležna posebnega pregleda pristojnih služb. Uprava za pomorstvo je vzpostavila register pristanišč, s katerim zelo natančno spremlja vsaj 10 preteklih pristanišč, v katera je obravnavana ladja vplula. Kapitani ladij morajo Upravi za pomorstvo redno javljati spremembe o zdravstvenem stanju svoje pomorske ekipe, vsak potencialno oboleli je dodatno pregledan in testiran.
 


Pokličite nas:

+386 8 16 01 036

ali nam pišite:

spedicija.kp@tls.si

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se