E-Truck

E-Truck je izraz za sodobni električni tovornjak. Po videzu je zelo podoben običajnemu dizelskemu tovornjaku, ima pa eno veliko razliko: pogon. Običajni dizelski motor je pri E-Trucku nadomeščen z elektromotorjem. Zasnovan je za prevoz tovora, prevoz posebnih tovorov ali opravljanje drugih specifičnih del.


 

Elektromotor se pri električnem tovornjaku napaja z energijo iz paketa baterij. Akumulator vozila je nameščen na levi in ​​desni strani okvirja šasije. Ker je pri E-Trucku odstranjenih mnogo komponent, je dovolj prostora za baterijo. Celoten pogonski sklop vozila, z izjemo električnega motorja, je identičen običajnemu vozilu. Poglavitna prednost E-Trucka je preprosto vzdrževanje vozila. Zaradi manjših prilagoditev je ohranjena celotna konstrukcija tovornjaka. E-Truck je tudi učinkovita rešitev, ko gre za nižjo porabo energije pri prevozih tovora.
 

Električni tovornjaki predvsem zmanjšujejo hrup in onesnaževanje v primerjavi s tovornjaki z notranjim izgorevanjem. Zaradi visoke učinkovitosti in nizkega števila komponent električnih pogonskih sklopov, brez izgorevanja goriva v prostem teku ter tihega in učinkovitega pospeševanja, so stroški lastništva in upravljanja električnih tovornjakov bistveno nižji od njihovih predhodnikov.


Zgodovina E-Trucka

Nekatera pionirska podjetja proizvajalcev tovornjakov so električne tovornjake ponudila že  v dvajsetih letih 20. stoletja. Bili so zelo uspešni pri delu na kratkih razdaljah, zlasti v mestih, vendar je višja energetska gostota neobnovljivih goriv kmalu povzročila upad tovornjakov na električni pogon, vse do skokovitega napredka tehnologije baterij v začetku leta 2000. Obstaja več vrst električnih tovornjakov:
 

Običajna tovorna vozila

Do leta 2000 je bilo izdelanih nekaj običajnih električnih tovornjakov ali njihovih prototipov, ki so jih izdelali manjši proizvajalci, pogosto iz predelanih dizelskih enot. Leta 2018 so večji proizvajalci tovornih vozil začeli izdelovati prototipe ali predserije tovornjakov težjih kategorij.
 

Dostavni tovornjaki

Dostavni tovornjaki zadnjega kilometra so izjemno hitro rastoči segment tovornega prometa.  S povečanjem e-trgovine in neposredne prodaje potrošnikom se ti tovornjaki, znani tudi kot kombiji različnih velikosti in tovornjaki z zabojniki, običajno uporabljajo na stalnih poteh ali v stalnem območju za dostavo. Ti tovornjaki se uporabljajo pri tudi pri neposredni prodaji potrošnikom, pri storitvah kot so dostava perila, kruha, svežega sadja in zelenjave ali distribucija pijač.
 

Pick-up tovornjaki

Polpriklopniki in vlačilci
Pogosto se ti električni tovornjaki uporabljajo pri transportu tovora v pristaniščih ali za prevoze; njihov doseg omogoča uporabo na regionalnih poteh.
 

Prevoz po mestih
Zelo podobno kot vozilo za dostavo mleka, so tudi smetarski tovornjaki odlični kandidati za vozilo na električni pogon. Večino časa porabijo za zaustavljanje, speljevanje ali so v prostem teku. Pri teh dejavnostih so motorji z notranjim izgorevanjem najmanj učinkoviti. Električni tovornjaki so tudi mnogo bolj preprosti za upravljanje.
 

Terenski in rudarski tovornjak
Nekaj ​​poskusov izdelave takšnih tovornjakov je bilo v preteklih letih že narejenih. Prednost električnih rudarskih tovornjakov je predvsem, da ne onesnažujejo podzemlja. V primeru visokogorskih rudnikov pa potovanje navzdol, z naloženo z rudo, napolni baterije zaradi regenerativnega zaviranja.
 

E-Truck v Sloveniji

Podjetje TLS iz Ljubljane prav v teh dneh testira prve električne tovornjake za prevoz tovora ta regionalne destinacije z možnostjo nadgradnje za daljše razdalje. Na uveljavitev električne mobilnosti se v podjetju pripravljajo že zadnjih nekaj let, v lastništvu imajo dve skladišči in tretje v prevzemu, že dlje časa uporabljajo električne viličarje. Raziskujejo tudi možnosti lastnih polnilnic, predvsem za domače lokalne prevoze in distribucijo. Ker jim je skrb za okolje zelo pomembna, želijo z zmanjšanjem izpustov CO2 v okolje in povzročanjem manj hrupa, prispevati k prijaznejšemu in bolj zdravemu okolju.



Želite izvedeti več?

+386 1 78 12 200

info@tls.si

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se