Ladijski prevozi – nič ni nemogoče

Tovor po morju prevažajo tovorne ladje. Ladijski prevoz tovora je najcenejša oblika prevoza, je pa časovno daljša od drugih oblik transporta. V večini primerov podjetja poleg ladijskega prevoza za transport blaga, potrebujejo še drugo obliko transporta, saj ladje tovor dostavijo do pristanišč, za pot v notranjost dežel pa se uporabljajo drugi načini transporta.
 

Blago in tovor je potrebno prilagoditi vrsti prevoza. V ladijskem prometu se uporablja posebne tovorne zabojnike (ISO kontejnerji), ki imajo močno konstrukcijo, da prenesejo večje sile ter poskrbijo, da se blago v kontejnerjih ne poškoduje.
 

Univerzalni ali intermodalni zabojnik, je velik standardiziran zabojnik, namenjen skladiščenju blaga v kombiniranem (intermodalnem) transportu – torej transportu, ki vključuje pretovarjanje med različnimi prevoznimi sredstvi cestnega, železniškega in ladijskega prevoza. Zaradi standardizacije je učinkovitost transporta večja, saj omogoča uporabo iste infrastrukture za rokovanje z različnim blagom. Pomembna lastnost univerzalnih zabojnikov je zmožnost zlaganja in pritrjevanja z nastavki na vseh vogalih.
 

Obstaja več standardov univerzalnih zabojnikov, velika večina svetovnega kontejnerskega prometa pa se izvaja s splošnimi zabojniki za suhi tovor, ki imajo obliko trpežnih jeklenih zabojev standardnih dimenzij približno 6,1 m (20,0 ft) ali 12,2 m (40 ft) v dolžino. Leta 2012 je bilo na svetu v uporabi 20,5 milijona univerzalnih kontejnerjev, ki so predstavljali levji delež globalnega kontejneriziranega prevoza blaga. So osnova za enoto TEU, s katero označujemo tovorno zmogljivost, predvsem pri namenskih kontejnerskih ladjah.
 

Transportni ladijski kontejnerji so v Evropi so na voljo v različnih velikostih in izvedbah:
 

Standardni kontejnerji (SPC) ali splošni kontejnerji so zaprti z vseh strani, poznamo pa razlike v sledečih tipih standardnih kontejnerjev:

Standardni kontejnerji z vrati na enem ali obeh koncih, standardni kontejnerji z vrati na eni ali obeh straneh in z vrati po vsej dolžini na eni ali obeh straneh ter standardni kontejnerji z vrati na enem ali obeh koncih in vrati ob straneh.

Običajno se uporabljajo kot 20’ ali 40’ standardni kontejnerji. Kontejnerji z manjšimi dimenzijami se uporabljajo zelo redko. V zadnjih letih pa je opazen trend uporabe kontejnerjev s še večjimi dimenzijami, na primer 45’.

High Cube kontejnerji (HCC) so po strukturi podobni standardnim kontejnerjem, vendar so višji. Maksimalna višina kontejnerja je 2591 mm (8’6“), High cube kontejner pa v višino meri 2896 mm (9’6“). High cube kontejnerji so dolgi večinoma 40’, obstajajo tudi 45’ kontejnerji.

 

Open top kontejnerji (OTC) so običajno izdelani iz valovitega jekla, tla pa so lesena. Tovrstni kontejnerji imajo tipične, prepoznavne strukturne značilnosti. Streho nadomešča snemljiva »cerada«, vrata pa je možno obračati. To poenostavi proces nakladanja in razkladanja kontejnerja. Zelo preprosto je kontejner razložiti od zgoraj ali skozi vrata, z dvigalom ali žerjavom, ko je strop odstranjen. Obroči za pritrjevanje tovora so nameščeni v zgornje in spodnje stranice v kotih. Prenašajo lahko obremenitve do 1000 kg.

 

Hladilni kontejnerji (RC) se uporabljajo pri tovoru, ki zahteva konstantno temperaturo nad ali pod zamrzovalno točko. Takšen tovor delimo na ohlajen ali zamrznjen, odvisno od temperature transporta. Takšni pogoji veljajo za prevoz sadja, zelenjave, mesa in mlečnih proizvodov, kot so sir in podobni izdelki.

Ustrezno ozračje se v kontejnerju vzpostavi z izpiranjem kontejnerja z dušikom in ogljikovim dioksidom. Med transportom se ozračje regulira z dušikovim izpiranjem ali ogljikovim dioksidom in etilenom. Plini v kontejnerjih s kontroliranim ozračjem morajo biti čim gostejši, da preprečijo uhajanje zunanjega zraka (kisika).

Hladilne kontejnerje sestavlja hladilna enota znotraj kontejnerja. Hladilni in izolirani kontejnerji so dostopni v velikosti 20’ in 40’.
 

Flat Rack kontejnerji (FRC) so sestavljeni iz talne konstrukcije visoke nosilnosti, močnega jeklenega okvirja in poda iz mehkega lesa ter z dvema končnima stenama, ki sta lahko pritrjeni ali zložljivi. Končni steni sta dovolj stabilni, da omogočajo varnost tovora, kot tudi nakladanje več Flat Rack kontejnerjev, drug na drugega. Flat Rack kontejnerji so dostopni v velikosti 20’ in 40’. Obroči za pritrditev tovora so nameščeni ob širokih stranicah kontejnerja ter na robovih in v podu. Obroči lahko prenesejo obremenjenost do 2000 kg, v primeru 20’ Flat Rack kontejnerja, ali do 4000 kg v primeru 40’ Flat Rack kontejnerja.

 

Kontejnersko platformo (PC) sestavlja zgolj spodnja struktura z zelo visoko kapaciteto nosilnosti. Nima stranskih ali končnih sten. Visoke kapacitete nosilnosti omogočajo koncentracijo visokih tež na majhnih površinah. Platforma je sestavljena iz jeklenega okvirja in lesene konstrukcije tal. Platforme so dostopne v velikosti 20′ in 40′. Obroči za pritrditev tovora so nameščeni ob širokih stranicah kontejnerja in prenesejo obremenitve do 3000 kg.

 

Dobro usposobljeno logistično podjetje, zagotavlja kvalitetne in varne mednarodne pomorske storitve ter vso potrebno dokumentacijo za transporte po dostopnih cenah. Poskrbi tudi za to, da tovor na končno destinacijo prispe nepoškodovan ali brez zamud.


Podjetje T.L. Sirk, d. o. o., je član največjih svetovnih logističnih zvez in partner mnogih svetovnih ladjarjev. Organizirajo tako ladijski prevoz FCL in LCL, kot tudi hlajenih zabojnikov in razsutega tovora. Za svoje stranke uredijo prevoz zabojnika po morju iz ali do vseh svetovnih luških destinacij, vse izvozne oziroma uvozne carinske postopke in prevoz zabojnika po cesti do končne destinacije.

 

Pišite nam:

spedicija.kp@tls.si

ali pokličite:

+386 8 16 01 036

 

PE Koper

Vojkovo nabrežje 32,

SI-6000 Koper

 

Za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in za analizo podatkov o obiskanosti naša spletna stran uporablja spletne piškotke. Več informacij Strinjam se